کد مطلب: 150280
ترامپ رسما به عنوان نامزد جمهوري‌خواهان در انتخابات معرفي شد
تاریخ انتشار : 1395/04/30 08:14:29
نمایش : 1340
حزب جمهوري‌خواه بعد از چند ماه کشمکش، بالاخره رسما «دونالد ترامپ» را به عنوان نامزد خود در انتخابات رياست‌جمهوري معرفي کرد.












 
به گزارش هفت چشمه به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ در دومين روز از گردهمايي ملي حزب جمهوري‌خواه، وکلاي حزبي بالاخره رسما «دونالد ترامپ» را به عنوان نامزد اين حزب در انتخابات رياست‌جمهوري سال جاري آمريکا انتخاب کردند.

اين در حالي است که روز گذشته مخالفان ترامپ در حزب، آخرين تلاش‌هايشان را هم براي جلوگيري از نامزدي اين ميلياردر جنجالي نيويورکي انجام دادند، اما شکست خوردند. اين گروه قصد داشتند با تغيير قوانين رأي‌گيري، دست وکلاي حزبي براي رأي دادن به افرادي جز ترامپ را باز کنند، اما رئيس گردهمايي مانع اين کار شد.

بر اساس قوانين حزب جمهوري‌خواه، هر ايالت به نسبت جمعيتي که دارد، تعداد مشخصي وکيل در گردهمايي ملي دارد. اين وکلا به تناسب آراي مردم ايالت متبوعشان، به يکي از نامزدها رأي مي‌دهند. ترامپ از دو ماه قبل به تعداد آراي ايالتي کافي براي نامزدي حزب دست يافت، اما رسمي شدن پيروزي وي در رقابت مقدماتي، نيازمند رأي‌گيري نهايي در گردهمايي حزبي بود.

با اعلام رسمي نامزدي ترامپ از سوي حزب جمهوري‌خواه، ستاد انتخاباتي او مي‌تواند به طور کامل بر مبارزه با «هيلاري کلينتون» نامزد احتمالي حزب دموکرات، متمرکز شود.

ترامپ 70 ساله که تا يک سال قبل بيش از هر چيز به واسطه فعاليت گسترده در ساخت و ساز و صنعت سرگرمي مشهور بود، توانست بر خلاف ارزيابي‌هاي بسياري از تحليلگران برجسته، رقباي پرشمار خود در فصل انتخابات درون حزبي را يکي پس از ديگري کنار بزند و حالا رسما به عنوان نامزد يکي از دو حزب اصلي آمريکا معرفي شود.


 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg